CC0 1.0
Slik markedsfører Cambridge Analytica seg i Norge
Tilbyr målrettet markedsføring med opp mot 5000 datapunkter per person.
Dokumenter Minerva har fått tilgang til viser hvordan det kontroversielle analyse- og markedsføringsselskapet Cambridge Analytica har presentert sine kapasiteter for prospekter og kunder i Norden.
Cambridge Analytica er selskapet som blant annet hjalp Donald Trump og Brexit-kampanjen å vinne to svært kontroversielle valgseire. For øyeblikket er selskapet involvert i en stor internasjonal opprulling, etter at det ble kjent at brukerdata fra 50 millioner Facebook-brukere har kommet på avveie og vært brukt av Cambridge Analtyica til å utforme politiske kampanjer.
5000 datapunkter per person
I et av selskapets dokumenter skriver Cambridge Analytica at de har kapasitet til å generere opp til 5000 datapunkter per person. Dette arbeidet skal ha vært gjennomført på mer enn 230 millioner amerikanere for å bygge datamodeller for målrettet kommunikasjon.
Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-
Bestill her
Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,- pr mnd,
første to uker kr 1,-
Bestill her
Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-
Bestill her