SONY DSC

Munchmuseet innrømmer at sponset innhold må merkes tydelig

– Vi kunne vært tydeligere på at dette var et betalt samarbeid, sier Gitte Skilbred ved Munchmuseet. Museet har allerede endret FB-innlegget som skapte debatt.

Publisert Sist oppdatert

Fredag i forrige uke la Munchmuseet ut en post på Facebook der de skrev: «Tusvik og Tønne har anmeldt utstillingen «Emma & Edvard – Kjærlighet i ensomhetens tid».

Anmeldelsen var imidlertid ingen anmeldelse. I stedet var Tusvik og Tønne blitt betalt av museet for å lage innslaget, og Munchmuseet har de siste par dagene fått kritikk på Minerva.

«Munchmuseet sår tvil om sin egen troverdighet», skrev kurator Susanne Grina Lange, mens Erlend Høyersten, direktør ved Aarhus Museum (AROS), mente at opptredenen var flau og tydet på at museet ikke har gode nok retningslinjer for kommunikasjonen sin.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,- pr mnd,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS