- Vi vil ikke kjøpe og betaler bloggere, sier kommunikasjonssjefen ved Nationaltheatret. Bildet er fra oppsetningen "Som dere vil."
Øyvind Eide
– I en verden preget av «fake news» må troverdighet veie tyngst
Det sier kommunikasjonssjefen ved Nationaltheatret, som ikke vil benytte seg av «innfødt» innholdsmarkedsføring, til Minerva.
Minerva offentliggjør i dag en undersøkelse der det fremgår at flere norske kulturinstitusjoner i fjor begynte å betale for innhold som tilpasses andre mediers form. Budsjettene for dette forventes å øke fremover.
Av de seks institusjonene Minerva var i kontakt med, er Nationaltheatret den eneste som har valgt å ikke benytte seg av det kommunikasjonssjef Ida Margreta Halvorsen omtaler som «native» eller «innfødt» innholdsmarkedsføring:
– Troverdighet er ekstremt viktig for Nationaltheatret, sier Ida Margreta Halvorsen til Minerva. Denne type innholdsmarkedsføring i medier og hos bloggere kan fort sette troverdigheten i fare, mener hun:
Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-
Bestill her
Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,- pr mnd,
første to uker kr 1,-
Bestill her
Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-
Bestill her