Mobilreklame vekker harme blant norske muslimer

En kvinne som tar av seg sin hijab utløser anklager om rasisme og hat mot muslimer. Telia selv sier de var klare over at det ville bli reaksjoner, men at de ønsker debatten velkommen.

Publisert Sist oppdatert

På torsdag i forrige uke lanserte teleselskapet Telia en ny reklamefilm i sosiale medier.

Under slagordet: Vi lager ikke én løsning for alle - men smarte løsninger for mange,  viser Telia et kort klipp der vi først får se en kvinne ta av seg en hijab, rett etterfulgt av en kvinne som fester sin på.

- Heier på kraften i enkeltmennesket

Om reklamefilmen uttaler Kjersti Jamne i Telia Norge til Minerva at filmens intensjon er å vise at Telia er et selskap som heier på kraften i enkeltmennesket og på mennesker som står for noe.

– Filmen viser at man skal være fri til å velge å ta på seg hijab – uten å bli dømt og uten å måtte motta rasistiske kommentarer. Samtidig skal man også være fri til å kunne ta den av uten å motta rasistiske kommentarer.

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,- pr mnd,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS