Lektor Morten Brattbakk ønsker å påpeke noen åpenbare paradokser i dagens skole og måten vi forholder oss til elevene.

– Vi bruker all tiden på å krangle om det elever mestrer, ikke om det som faktisk er for vanskelig

Skolen stakkarsliggjør elevene, hevder lektor Morten Brattbakk.

Publisert Sist oppdatert

Elever flest tåler lekser og karakterer, elever flest tåler å ta eksamen, elever flest tåler å pugge og ikke minst tåler de å møte opp, ramser Brattbakk opp. Likevel er det nettopp denne type temaer som hyppig er gjenstand for politisk kontrovers, sist eksemplifisert ved striden om fraværsgrensen.

– Vi bruker all tiden på å krangle om det elever mestrer, ikke om det som faktisk er for vanskelig.

Brattbakk ønsker å påpeke noen åpenbare paradokser i dagens skole og måten vi forholder oss til elevene. 

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud

Minervas digitale årsabonnement til kr 999,-

Bestill her

Minervas digitale månedsabonnement til kr 119,- pr mnd,
første to uker kr 1,-

Bestill her

Minervas digitale årsabonnement + tidsskrift til kr 1499,-

Bestill her

Powered by Labrador CMS